مجدي الهواري : لماذا الجدل على زواج معز مسعود وشيري عادل ؟

12/07/2018 - 2:49:15

كتب - هشام التابعى

علق المخرج مجدي الهواري عبر حسابه الشخصي عبر انستجرام ، على حالة الجدل المثارة حول زواج الفنانة شيري عادل والداعية الإسلامي والمنتج معز مسعود ، مستنكرًا هذا الكم من الجدل .
وعلق الهواري قائلًا : " ياجماعة ليه الهري في موضوع جواز معز مسعود وشيري عادل ، مشيرًا إلى أنهم تزوجوا ولم يرتكبوا إثمًا، فقال : " دول اتجوزوا على سنة الله ورسوله يعني مأذون وشهود ومهر وشبكة .. عيب بقي " .
واستكمل مجدي الهواري قائلًا : " وبعدين إحنا ليه بنشوف نص الكوب .. مش يمكن قصة حب، ولا هو علشان بيقول قال الله وقال الرسول مش من حقه يحب .. ولا هي علشان ممثلة تبقي حرام تتجوز !!! " .
واستطرد مجدي الهواري قائلًا : " أنا شخصيا بتابعه وشايف انه راجل متوازن جدًا وغير مدعي زي غيره ، وكل تصرفاته في النور ، كان ممكن يتجوزها في السر علي فكرة زي كتير منهم وعادي ، كونهم أعلنوا في حد ذاته هو احترام لينا و للرأي العام .. انا بتكلم دفاعًا عنهم بنيابة عن اهلهم اللي مش حلو يقروا اللي بيتكتب عن ولادهم ده عيب .. فنقول مبروك للعروسين بقي ولا هو اَي فضاااا .. مبروك وبالتوفيق وحياة سعيدة ان شاء الله " .


اسمك
ملاحظة: نرحب بكل مساحات الاختلاف في حدود الآداب العامة وأخلاقيات الحوار وضمن إطار الموضوع، ويرجى مراعاة الكتابة باللغة العربية مع حسن الصياغة وتجاوز الأخطاء النحوية والإملائية، التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي "الشرق الاوسط الاخبارية" الإلكتروني ولا تتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك، ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر، وللإبلاغ عن أي تعليق مخالف يرجى الضغط على زر "التنبيه" أسفل كل تعليق.